فرشته ای که گریخت ..

فرشته ای که گریخت ..

إِنَّمَا ذَلِکُمُ الشَّیْطَانُ یُخَوِّفُ أَوْلِیَاءهُ فَلاَ تَخَافُوهُمْ وَخَافُونِ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ ﴿۱۷۵﴾

«در واقع این شیطان است که دوستانش را می ترساند پس اگر مومنید از آن نترسید و از من بترسید.»

(سوره مبارکه آل عمران )

بایگانی

گردهماییِ شیاطین ..

جمعه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۴، ۰۶:۳۲ ب.ظ

کلیسای شیطان و معبد سِتْ

کلیسای شیطان یک سازمان فلسفی برای معتقدین به مبادی فلسفی شیطان‌پرستی  برای پرستش شیطان است. مناسک این پرستش را آنتوان لاوی در انجیل شیطان نوشته است. این کلیسا در ۳۰ آوریل ۱۹۶۶ میلادی در سانفرانسیسکو تأسیس شد.

از دیگر پرستشگاه‌های شیطان پرستان معبد ست  (Temple of Set) است. معبد سِت یکی از مخوف‌ترین، مشهورترین و مخفی‌ترین سازمان‌های شیطان‌پرستی است. معبد سِت اولین جامعه مخفی است که ادعای رهبری جهانی «طریقت دست چپ» در جهان را دارد. تعالیم آن شامل فلسفه شیطان و تمرینات سحر است. سِت (Set) نام یکی از خدایان مصر باستان است.

معبد ست در سال ۱۹۷۵ توسط مایکل آکینو (Michael Aquino) در سانفرانسیسکو بنیان گذاری شد. او و گروهی دیگر از کشیشان کلیسای‌شیطان به خاطر اختلافات فلسفی و مدیریتی، همچنین به خاطر فساد موجود در کلیسای شیطان، از آن جدا شده و سازمان معبد ست را تشکیل دادند. در همان سال، معبد سِت به عنوان یک کلیسای بی فایده در کالیفرنیا به ثبت رسید.(جامعه‌شناسی شیطان‌پرستی، مریم سعادتی، پایگاه اینترنتی جامعه‌شناسی ایران)

کشیش شیطان پرستی

همان‌گونه که تمامی مکتب‌ها مبلّغ‌هایی داشته‌اند، شیطان‌پرستی هم افرادی را جهت تبلیغ در اختیار دارد. به این افراد کشیش لقب می‌دهند. این کشیش‌ها لباس‌های خاصی دارند. بدین گونه که شنل و کلاه بزرگ مخصوصی به رنگ سیاه بر تن می‌کنند، عصا و یا چوب دستی که بر روی آن عبارات عبری مخصوصی حک شده و سر آن پنتاگرام دیده می‌شود در دست می‌گیرند و کفش نوک تیزی نیز می‌پوشند. این گونه لباس مخصوص کشیش است و افراد دیگر گروه حق پوشیدن چنین لباسی را ندارند. کشیش در تمامی مراسم دیدار با شیطان حضور دارد و دعاهای مخصوص به زبان عبری را او خوانده و افراد دیگر تکرار می‌کنند.

افراد کشیش هم به تبلیغ مکتب خود می‌پردازند، هم افراد علاقه‌مند را به مکتب وارد کرده و به گروه معرفی می‌کنند و هم دستور نابودی افراد خطاکار را می‌دهند. 3 وظیفه اصلی کشیش کلیسای شیطان به شرح زیر است:

1- کشیش وظیفه تبلیغ دین خود را دارد. بدین گونه که او افرادی را از جوامع مذهبی مختلف ( بیشتر جامعه مسیحیت) انتخاب می‌کند که از دین خود ناراضی باشند و با تبلیغ شیطان‌پرستی به عنوان دین برتر آنها را به این مکتب می‌خواند.

2 - کشیش وظیفه وارد کردن افراد به گروه را دارد. بدین گونه که کشیش مراسم را برای فرد تازه وارد توضیح داده و در کارها به او کمک می‌کند.

در قبایل آفریقایی نوشیدن جام خون یک حیوان و خواندن دعاهای مخصوص از کارهایی است که فرد تازه وارد باید انجام دهد.

در گروه‌های آمریکایی فرد تازه وارد تعمید داده می‌شود. البته این تعمید با غسل تعمید مسیحیت کاملاً متفاوت است. در این تعمید دعاهای خاصی خوانده شده و زنگ کوچکی که در دست کشیش است شش بار در جهت جنوب، شش بار در جهت شرق و شش بار در جهت شمال در زمان‌های خاصی به صدا در می‌آید. کشیدن پنتاگرام بر روی تکه چوب با خنجری نوک تیز توسط فرد تازه وارد انجام می‌شود. وقتی فرد تازه وارد مشغول کشیدن پنتاگرام است کشیش به همراه آتشدانی سیاه رنگ به دور او چرخیده و او را با دعای مخصوص تعمید می‌دهد.

 معنای این دعا چنین است:

«به نام شیطان بزرگ و افتخار او. انرژی عظیمی که این امکان را به شما می‌دهد که روح خود را ارتقا بخشید و کمبودهایش را با قدرت جایگزین کنید. اوست که هم اکنون در درون شما رخنه می‌کند. خالصانه به نیروی روح خود و روح تاریکی ایمان داشته باشید. آنچه باقی می‌ماند آرامش و دوری از افکار بیهوده است.»

چنین آمده است که اگر فرد با تمامی دل و جان خود مشغول کشیدن پنتاگرام شود و به دعا گوش دهد هرگز از شیطان‌پرستی دست بر نخواهد داشت.

3 - کشیش وظیفه دارد با افراد خاطی مبارزه و آنها را نابود سازد. در شیطان‌پرستی توبه مفهومی ندارد و فرد خاطی باید مجازات شود. 

پ.ن: عکسی که در بالا آمده، آنتوان لاوی‌ست . البته گروهی معتقدند لاوی احیا گر کلیسای شیطان بوده است و این کلیسا قبل از او هم وجود داشته اما آنچه مسلم است کلیسای فعلی به دست لاوی ساخته شده و به واسطه او در میان شیطان پرستان جایگاه ویژه ای پیدا نموده است . 

  • اکرم شیخی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی