فرشته ای که گریخت ..

فرشته ای که گریخت ..

إِنَّمَا ذَلِکُمُ الشَّیْطَانُ یُخَوِّفُ أَوْلِیَاءهُ فَلاَ تَخَافُوهُمْ وَخَافُونِ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ ﴿۱۷۵﴾

«در واقع این شیطان است که دوستانش را می ترساند پس اگر مومنید از آن نترسید و از من بترسید.»

(سوره مبارکه آل عمران )

بایگانی

پلکان داوینچی

يكشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۴۳ ب.ظ


پلکان لئوناردو داوینچی

این تصویر مراحل پیشرف فراماسونی را به نمایش می گذارد! همانطور که در تصویر مشاهده می کنید واژگانی بر روی هر پله درج شده است که بدان معناست با فتح کردن هرکدام از این پله ها به سمت فراماسونی حرکت می کنید.

به ترتیب از پایین به بالا پله ها بدین معنا هستند:

زیبایی، قدرت، خرد، اهل توسکانی، دهاتی، یون ها، کرنتین، مرکب کردن، کتاب دستور، قدرت نطق و بیان، منطق، حسابگر، موسیقی، ستاره شناسی

در نگاه اول شاید این لغات بی معنی باشد! اما با اندکی تعقل متوجه می شوید که این داستان مربوط به بزرگ آنان، کسی که راه و روش اصلی فراماسونرها را به تکامل رسانده است! یعنی “لئوناردو داوینچی” است.

اگر شما به زندگی نامه این نقاش بزرگ دقت کنید لئوناردو داوینچی در ۱۵ آوریل سال ۱۴۵۲ در روستای توسکانی زاده شد {۱}. (که در لفات مندرج شده در پله لغات دهاتی و توسکانی را مشاهده می کنید). دوستان عزیز توجه داشته باشید این روستا ناحیه ای در ایتالیا با مرکزیت فلورانس می باشد؛ توسکانی بیشتر به عنوان ناحیه‌ای فرهنگی محسوب می‌شود و شش میراث جهانی یونسکو در آن وجود دارد:

مرکز تاریخی فلورانس(۱۹۸۲)، مرکز تاریخی سینا(۱۹۹۵)، میدان کلیسای جامع پیزا (۱۹۸۷)، مرکز تاریخی گیمینگنانو (۱۹۹۰)، مرکز تاریخی پینزا (۱۹۹۶) و وال دورچا (۲۰۰۴) و همچنین در فرهنگ ماسونها این منطقه بسیار مهم می باشد. {۲و۳}. او فرزند نامشروع یک ثروتمند، با نام پیرو فرانسیسو دی انتونیو داوینچی و یک زن دهقان به نام کاترین بود و در جوانی شخص زیبا (که دخترها و پسرها همیشه مجذوب آن بودند – قابل توجه ایشون هم با جنس مخالف و همجنس خود همبستر می شد – در تاریخ نیز ذکر شده است که داوینچی متحم به همبستر شدن با شخصی به نام “لورنتزوی مدیچی” شده است که در سریال “شیاطین داوینچی” نیز این داستان به نمایش گذاشته شده است. {۴})، تنومند ( بیشتر اوقات در گاردهای شهر درگیر می شد ) و باهوش بود!

او علاقه شدیدی به شیمی داشت طوری که مواد منفجره و سلاح های جنگی برای رئیس فلورانس می ساخت {۵و۶و۷و۸و۹} او یک معمار بسیار شایسته ای نیز بود که در اکثر ساختمان هایی که احداث کرده بود از کرنتین ( ستون هایی به سبک یونان باستان) استفاده می کرد. {۱۰}. او حسابگر، موسیقیدان، ستاره شناس، استدلالگر بود؛ او با ادغام کردن علوم متفاوت و قدرت بیان بالایی که داشت توانست یک اثر بزرگی برجای بگذارد طوری که آن اثر امروزه برای فراماسونرها مانند یک کتاب دستوری است! یکی از مهمترین اثر ایشون، اثر مرد ویتروویوسی (۱۴۸۵) است {۱۱و۱۲و۱۳} و منظور از کتاب دستوری کابالاست! حال ممکن است بپرسید چگونه؟؟ خب علم کابالا ترکیبی از علومی است که در بالا ذکر شد و برای اولین بار لئوناردو داوینچی به صورت خیلی حرفه ای توانست در آن وارد شود و آنرا برای سایرین به زبان نسبتا ساده بیان کند. همانطور که در سریال “شیاطین داوینچی” به نمایش گذاشته شد او از طریق خلسه با یک سیاه پوست حبشه ای در ارتباط بود و اورا در تکامل این امر راهنمایی می کرد. ( این سریال خود جای بحث فراوانی دارد که بماند).

قابل توجه دوستان عزیز لئوناردو داوینچی رازو رمزهای کابالا را در نقاشی های خود مخفی کرده است (که توسط اساتید بزرگ هنر رمزگشایی شده است) و هرکدام از آنان مسیری برای رشد آنان است. اما جالبترین نکته در این تصویر مرحله بندی آن است! که در ابتدا زیبایی و در آخر ستاره شناسی است. که این موضوع خود نیاز به بحث فراوان دارد که ان شاء الله در مطالب بعدی ارائه خواهد شد

نظرات  (۱)

سلام
به مطالب تو این زمینه ها خیلی علاقه دارم
خسته نباشید بابت مطالب وبلاگتون
موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی